Iniciatyva “Emocija+” – iššūkis priimtas!

20180305 112044 Medium

  Iniciatyva “Emocija+” – iššūkis priimtas!

  Neretais atvejais mokiniai mokykloje praleidžia didžiąją dienos dalį, tad svarbu, kad atmosfera joje būtų saugi, jauki, vyrautų emocinė pusiausvyra ir bendradarbiavimas. Tai, kaip mokiniai jaučiasi mokykloje, itin svarbu, nes nuo emocinės savijautos priklauso ne tik jų popamokinė veikla ir tarpusavio santykiai su artimaisiais, bendraamžiais, bet ir motyvacija mokytis, mokymosi rezultatai.

  Lietuvos moksleivių sąjunga (moksleivių interesus atstovaujanti organizacija, siekianti sukurti pilietišką, visapusišką moksleivių bendruomenę) inicijavo programą „Emocija+“, skirtą moksleivių emocinės aplinkos mokyklose gerinimui, ir pakvietė priimti iššūkį: neformaliai susitikti su mokyklos bendruomene ir surasti būdų, kaip paversti emocinę aplinką mokykloje pozityvesne bei draugiškesne kiekvienam. Utenos Dauniškio gimnazijos bendruomenė priėmė šį iššūkį ir vykdo projekto „Emocija+“ veiklas: gruodžio mėnesį mokyklą papuošė mokinių sukurti plakatai, kurie skleidžia pozityvų mikroklimatą mokykloje. Tokie šūkiai, kaip „Tu esi šaunus!“, „Nepraeik pro šalį – nusišypsok!“, tikime, pavers mokyklos aplinką jaukesne, paskatins atkreipti dėmesį vieniems į kitus. Sausio mėnesį mokinių tarybos nariai pasitiko į mokyklą atėjusius gimnazistus ir darbuotojus dalindami „Gerumo viruso“ korteles, skatino išreikšti ir užrašyti savo emocijas parengtuose plakatuose. Klasės seniūnai apklausė visus savo klasės mokinius apie tai, kokių problemų jie patiria. Vasario mėnesį klasės seniūnai su savo komandos nariais apdorojo gautą informaciją, identifikavo dažniausiai pasikartojančias problemas. O kovo 5 dieną visi 1–3 gimnazinių klasių seniūnai su savo komandomis rinkosi į neformalų pokalbį-diskusiją, kurią moderavo gimnazijos socialinė pedagogė Laura Peršonienė ir psichologė Agnė Vaiciukevičienė.   

  Diskusijos metu buvo analizuojama daugumos dalyvių pasirinkta viena problema: identifikuojamos jos atsiradimo priežastys, buvo ieškoma asmeninių pavydžių, alternatyvų, idėjų, kaip ją išspręsti, pakeisti susidariusią situaciją. Veiklos pabaigoje buvo numatytas konkrečių veiklų planas, kurį klasė turės įgyvendinti iki kito susitikimo balandžio mėnesį. Diskusijos tęstinėje veikloje drauge aptarsime, kaip sekėsi vykdyti numatytą planą: kas pavyko, o ką reikėtų tobulinti; analizuosime kitas gimnazijoje kylančias problemas. Diskusijos moderatorės nori pasidžiaugti mokiniais, kurie buvo labai aktyvūs: gebėjo kritiškai vertinti problemas, dalinosi savo įžvalgomis, teikė siūlymus, reflektavo apie tai, kas su jais vyksta. Taip pat moderatorės žavisi paauglių sąmoningumu sprendžiant problemas, didžiuojasi, kad mokiniai išreiškė norą tęsti šią iniciatyvą.


Utenos Dauniškio gimnazijos
socialinė pedagogė Laura Peršonienė ir
psichologė Agnė Vaiciukevičienė

20180305_112044_Medium
20180305_121306_Medium
20180305_132039_Medium
20180305_134700_Medium
DSC_0026_Medium
DSC_0027_Medium
DSC_9939_Medium
DSC_9970_Medium
1/8 
start stop bwd fwd